pátek 13. května 2016

Předsudky a stereotypy aneb každý jsme jiný

Jsem jaká jsem a jiná nebudu, ať se to líbí nebo ne. Neustále se bráním nemoci a je to někdy těžké. Ona ta nemoc má své výhody. Mám nové kamarády a taky peníze, které mi chodí na účet. Ale podle doktora jsem málo invalidní a zlehčil moji diagnózu, prý nejsem ochrnutá ani slepá. A co jako? Sice momentálně nemám žádné halucinace, teda aspoň myslím, že nežiju v jiné dimenzi, ale v hlavním městě a myslím si, že JÁ jsem JÁ, ale jako: ono se to může kdykoliv vrátit. Nikde není řečeno, že si do konce života už nikdy nebudu myslet, že jsem vyvolená.
Omlouvám, že za svoje "velké H, malé o, římská pětka, n a a", ale pan "posudkový" doktor se mnou jednal jako se zdravou vyznělo to, že "schíza" není nemoc a můj psychiatr mi hned nato zvedl medikaci antidepresiv. Protestuji. Sice na mě není vidět, aspoň někteří lidé mi to říkají, ale trpěla jsem a trpím. Jsem taková bosorka, která se sesype a měla by si podle doktorů přidat prášek, aby se upravila náladička a mě už nebaví tyhle experimenty.
Jak se pozná schizofrenik? Je to jen "ta" z toho Žďáru? Ne, je to 1% lidí, kteří mají hlavně osobnost a duši, jsou to lidé, kteří mají různé problémy a já sice vypadám normálně (aspoň myslím :-), ale mám problémy, mám ochrnutou vůli, slepé emoce a ráda si pořád dokola ubližuji. A vlastně učím se žít s nálepkou, která ovlivňuje můj život tak, že neznalí si myslí, že na ně zaútočím nožem! Rodiče mé zdravé kamarádky, říkají, s touhle (schizofreničkou) se nebav, ta je divná ... Já jsem hlavně člověk a ne jakási nemoc, která nejde vidět a lidi z ní mají strach, protože panuje mýtus, schíza = rozdvojení osobnosti. Chtěla bych podoknout o tom, to fakt není, já a ani nikdo další z lidí, co znám s diagnózou, fakt, nejsou žádný Jekyll & Hyde.

Žádné komentáře:

Okomentovat