pondělí 13. června 2016

Čo sa stalo nového :-)

Byla jsem v Třinci. V nemocnici. Dostala jsem se tam 23. května a byla jsem tam celkem 15 dní. Skvělá dovolená :-) Trošku jsem si prodloužila pobyt ve Slezsku. Místo psaní mé bc. práce jsem prokrastinovala a diskutovala s lidmi, psala tenhle blog.V květnu jsem zažila spoustu věcí, které mě téměř vykolejili.ak za prvé: Chtěl mi jeden pán posudkový lékař vzít důchod, že jako pracuji. Jenže já na sebe kladu vysoké nároky. Pracuji na chráněném pracovním místě jako telefonistka, pak dělám více méně dobrovolně u několika neziskovek, které se soustředí na cílovou skupinu duševně "nemocných", ať už je to Baobab, kde dělám peera, nebo Kolumbus a Vida o.s., které jsou spíše svépomocnými skupinami a snaží se na ministerstvu prosadit, aby i "uživatelé" psychiatrické péče, mohli mluvit o tom, jak v budoucnu bude vypadat péče o lidi s duševním handicapem. A studuji už x - tým rokem UK v Praze, obor sociální práce. Chybí jen dopsat bc. práce a tímto bude mé bakalářské studium uzavřeno a já doufám, že "už" bez problémů dám navazující mgr. studium.

S mou psychoterapeutkou jsme se bavili, že každý koho bych za ní poslala, dostane diagnózu podle MKN 10 (Mezinárodní kategorie nemocí podle WHO - doufám, že nepíšu nějakou blbost). Takže moje psychoterapeutka je v jiném stavu, dělala v květnu atestaci (je zároveň psychiatr), takže měla celý květen dovolenou. 1. května máma byla odvezena do nemocnice. Od svého otčíma jsem se dozvěděla, že "prý jde na operaci se srdcem", má sestra mi pak vysvětlila,že se jedná o zlomeninu pravého prsteníčku a že jí tam dávali šroub. Napětí a nejistotu, kterou jsem cítila během těch několika hodin než mi ségra řekla, že se jedná o takovou prkotinu, bylo nesnesitelné. Bála jsem se, že zůstanu sirotkem. Máma je mladá, ročník 1968, takže mě měla v 19 letech. Prý to tak bylo zvykem v jejich době ... jak jsem už psala máma prožívala stresové těhotenství a emoce úzkosti a bolesti přenášela na mě. Já se ovšem držela jako klíště :-) Porod nebyl taky nejjednodušší. A můj vývoj byl nestandartní. Rodiče se rozvedli a máma si našla nového muže, Míru, mého otčíma. Ale to odbočuji od tématu.
V pondělí 2. května jsem jela k posudkovému lékaři a počítala s tím, že uvidím mámu. Doktor mi řekl, že schizofrenie není tak závažná nemoc, prý jsou ochrnutí a slepí a další a další argumenty, aby mi mohl šáhnout na peníze. Nezajímalo ho, že jsem v existenční nouzi. Zajímaly ho jen peníze ... můj názor. Máma mi posléze volala, že se nemůžeme vidět kvůli psovi, nebyla jsem zrovna příjemná a empatická, ale nešlo to se s ní domluvit na kompromisu. Do toho mi začal doma "bláznit" Tonda a já se přestěhovala k Tomášovi, abych měla svůj pokoj a to doslova.
Toma zajímalo, co dělám a skvěle jsme si rozumněli, málo spali, pili hodně kafe .... bavili se o různých věcech. V den kdy jsem se naštěhovala k Tomovi, jsem si zahulila a bylo fajn. Mám na to hezkou vzpomínku. Bylo to s mým "adoptivním" bratrem Adamem, který si o sobě myslí, že je mimozemšťan, Tondou a kámoškou Di. Skvělá pařba.Máma mezitím vyhrožovala a vydírala, že se s ní nebavím. Tak jsem se s ní 4 dny nebavila. Jo, žárlila jsem na psa a také, že jí nezajímalo, jak jsem dopadla u posudkové komise ... můj subjektivní názor. Další krize nastala v práci, mám úžasnou šéfovou, ale telefonování s cizimí lidmi jsem před zhroucením už nedávala. Padala jsem do větších a větších sraček a litovala se. Doktor mi chtěl na "mé mírné" deprese předepsat další antidepresivum, po kterém se mi točila tak akorát hlava. Já si to prostě chtěla vyřešit sama. Stýkala jsem se a mluvila s různými lidmi o životě, o svých problémech a ponořila se do toho tak hluboko, že jsem se jen litovala. Slibuji, víckrát to dělat nebudu. Krize intimity a izolace (Erikson) vyvrcholila ve Frýdku, kdy máma nebere ohledy na mé potřeby. Má mě ráda, ale já mám co dělat sama se sebou a ne neustále jí slyšet brečet a stěžovat si, jak je život nespravedlivý. Já se snažím myslet pozitivně. A beru ANTIPSYCHOTIKA. A doufám, že se uzdravím z této "zákařné" nemoci, která je akorát traumatem z minulosti. Mám naději, dobré lidi kolem sebe a Pána Boha :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat