čtvrtek 4. listopadu 2021

Strach

Mám strach … mám strach … z čeho? Z budoucnosti, ze života i ze smrti … myšlenky se mi honí hlavou sem a tam a já si říkám, jestli mám šanci tohle za tenhle život vyřešit. Nevím, kolik mi zbývá času. Nevím, jestli zítra budu dále žít, jestli se něco zásadně nezmění. Nevím. Přála bych si mít křišťálovou kouli a vědět, co bude. Přála bych si umět … vše a vlastně nic…. Když se na tohle dívám, nevím, kam to povede, protože se neustále točím v kruhu. V bludném kruhu, a možná má ten kruh i ostré hrany o které se postupem života brousím a život proto bolí. Nechci si stěžovat a ani nechci, aby někdo byl smutný. V žádném případě si nepřeji další vyghostování. Jsou to jen mé pocity, které potřebuji srovnat a říkám si, třeba to někomu pomůže? Někoho to nakopne? Někdo pochopí, že schizofrenie není jen vraždění nevinných obětí, je to nemoc jako každá jiná. Jenže nejde vidět. To, co „nemocný“ cítí, je těžko definovatelné.

Cítím se sama, i když jsem v davu. Nejhorší jsou ty úzkosti, kdy vnímám strach a zároveň vnímám ve zvýšené míře i okolí. Lékaři tomu říkají depersonalizace, derealizace.

Hlasy nemám. Tedy, opakuji se, měla jsem. Hlas živé babičky, který mi řekl důležité poselství. Nevím, jestli to byla halucinace nebo poselství. Lékaři v Anglii to možná označili jako za zoufalství – zoufalství volající duše, která umírala. Přesto jsem přežila. A říkám si, že když jsem prožila a přežila tohle, tak už mě nic nezastaví.

Bludy – co jsou bludy, co je patologické? Bludy jsou mylná přesvědčení, ale ty, jak se dívám mají i vysocí představitelé v naší malé zemi. Jsem ta, která jsem. Tečka. (ne ta po očkování :-D)

Měla jsem po pominutí „akutních příznaků“ abulii – nedostatek vůle. Je to strašný stav, který Ti brání vstát z postele. Pomocí vůle jsem abulii překonala.

Další příznak na který mě upozornil ex, je že nemám mimiku. Teda asi jí trochu mám. Myslím, že je to po lécích.

Paranoiu mám jen, když mám velkou úzkost a dokážu si racionálně říct, že ten člověk na mě nekouká, neciví, protože … těžko říct. S úzkostí zápasím, docela jsem se jí naučila i ignorovat. 

Jinak mě vlastně nic netrápí. Skoro.


Žádné komentáře:

Okomentovat